Blog Archive

Tuesday, September 23, 2003
The French put the man in human rights Les français interprètent les droits de l'homme au pied de la lettre
TF1 ran a report on 17 September, 8PM nightly news, claiming that according to several different French social services over 70,000 young women are currently subject to forced marriages in France. In France you say? Certainly not. My dear friend, I would be quite surprised if such were true. Whoever could be partaking in such activity? Let me think, let me think, I just can't imagine. A French girl from a Moroccan family is interviewed about her forced marriage with a Moroccan man and her subsequent ordeals of battery and rape. Just the fax ma'am, just the fax. (report available online at TF1.fr, click on button labeled 'JT' at top right, choose '17 septembre 2003' in date list, select '20h' and click on desired format. When the list of reports is displayed clock on 'Le cas des mariages forcés en France') TF1 a fait passer un reportage au 17 septembre, au JT de 20H00, qui prétendait que, selon de divers services sociaux français, plus de 70.000 jeunes femmes sont concernées par le problème de mariages forcés en France. Ma foi, en France dites-vous? Cela m'étonnerait fort mon cher ami. Mais dites-donc, qui pourrait-être responsable d'un tel phénomène? Alors là, il faut vraiment que je me creuse les méninges car je seche là. Une française de famille marocaine est interviewée au sujet de son mariage forcé avec un homme marocain et son calvaire de tabassages et de viols qui s'est ensuivi. C'est un fait poupée, c'est un fait. (reportage disponible dans les archives à TF1.fr. Cliquez sur le reportage 'Le cas des mariages forcés en France'), 17 septembre 2003 20H00.

0 comments:

Post a Comment